Alumni - Masters
Masters Graduates & Thesis Title
2018 Spring
Taichi Furukawa
古川 泰地
Synesthesia Wear : Full-Body Haptic Interface for Sensory Expansion
Synesthesia Wear : 感覚を拡張する全身触覚インターフェイス
2018 Spring
Junichi Nabeshima
鍋島 純一
Arque : Artificial Biomimicry-Inspired Tail for Extending Innate Body Functions
Arque : 平衡感覚を補綴する拡張身体としての尾
2018 Spring
Moe Sugawa
須川 萌
Boiling Mind : Explore for Stage Production That Creates A Loop of Bodily Sensations between Dancers and Audiences
Boiling Mind : ダンサーと鑑賞者との身体感覚のループを生み出す舞台演出の探求
2018 Spring
Kenichiro Shirota
代田 兼一郎
Design of Altered Cognition with Reshaped Bodies
身体変形による認知変化のデザイン
2018 Spring
Kazutoshi Shimokawa
下川 和俊
Proposal of Soft Interface for Simultaneous Operation of IoT Devices
IoTデバイス群の一斉操作に向けた柔らかいインターフェースの提案
2018 Spring
Koji Shimizu
清水 光二
Design of Flow-Method for Running
ランニングのためのフローメソッドデザイン
2018 Spring
Makoto Ujyu
鵜重 誠
Magnetouch : Mid-Air Tactile Display by Attaching Permanent Magnets to the Body
Magnetouch : 身体への永久磁石貼り付けによる空中触覚ディスプレイ
2018 Spring
Nanase Asada
浅田 七星
Design of Engineering Kit to Motivate Girls
女児の工学に対する意欲を喚起するエンジニアリングキットのデザイン
2018 Spring
Haruka Aoki
青木 悠
Research on Representation Method for VR Journalism
VR Journalismにおける表現手法の研究
2018 Spring
Daisuke Yamamoto
山本 大介
Design for Assisting Method of Emotional Homeostasis with Ambient Medium in Everyday Space
アンビエント媒体を用いた日常空間における情動の恒常性補助手法のデザイン
2018 Spring
Kurumi Nagasako
長廻くるみ
Practical Research toward Preventing the Secondary Disordors through Co-Creation of Manga with the Community of People with Developmental Disability
発達障害の二次障害予防に向けた当事者コミュニティとの共創による漫画コンテンツ制作の実践